2014/2015
Periode IV September Tahun 2015
- Gender Study On Metaphor Use In Economic News Discourse (Ni Wayan Yudiastini Astuti, abstrak)
- The Relationship Between Vocabularylearning Strategies And Vocabulary Breadth And Depth Of Postgraduate Students Of Mataram University In Academic Year 2014/2015 (Ida Nyoman Tri Darma Putra, abstrak)
- The Role Of Corrective Feedback On Students’ Recount Writing: An Experimental Study At SMPN I Batukliang (Nurul Aini, abstrak)
- Kemampuan Paragmatik Bahasa Inggris: Sebuah Kajian Pada Siswa Siswi Kelas XI SMK Negeri 1 Batulayar. Program Pasca Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Mataram (Derah Mayanto, abstrak)
- Jenis-Jenis Fungsi Dan Alasan Codeswitching Di Dalam Kelas Bahasa Inggris Oleh Dosen Dan Mahasiswa: Studi Kasus Di IPDN Kampus NTB Tahun Ajaran 2014/2015 (Muh Muaidi, abstrak)
- Bahasa Perdebatan Sorong Serah; Sebuah Analsisis Wacana. Tesis, Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris (Lalu Mohamad Iswadi Athar, abstrak)
- cultural Schemata And Readability In English Text Books: A Study At Junior High School 3 Kopang (Samsul Bahri, abstrak)
- The Acquisition Of Verb Properties By Students of SMKN 2 Lingsar In Academic Year 2014/2015 (Jupri, abstrak)
- The Level Ofenglish Teacher’s Pedagogic Competence And The Application Of Scientific Approach In Efl Teaching:A Survey Study At State Junior High School In East Lombok (Sanusi, abstrak)
- Types Of Teacher’s Questions And Students’ Responses In Developing Communicative Classroom Interaction (Zaenudin, abstrak)
- Efektivitas Pengajaran Reading Kepada Siswa Rendah Pemahaman Dengan Menggunakan Metode Ekstensif Reading (ER) Dan Teknik Mendongeng (ST) (Muazzim, abstrak)
- The Relationship Between Morphological Awareness And English Voocabulary Knowledge Of Sixth Semester Students In UNW Mataram (Riadul Firdaos Imran, abstrak)
2014/2015
Periode III Juni Tahun 2015
- Reduplication In West Manggarai Siru Idiolect : A Study On Forms, Rules, Function And Meanings (Abdul Muthalib, abstrak)
2014/2015
Periode II Maret Tahun 2015
- A Comparative Study On The Learners’ Reading Comprehension Of Science And Social Programs: A Study At Grade Xi, Senior High School 1 Narmada, West Lombok, NTB (M. Ridwan Helmy, abstrak)
- Codeswitching By Bajo Students In Efl Classroom: A Case Study At Mtsnurul Ihsan Nw Tanjung Luar (Lalu Erwan Husnan, abstrak)
- The Effectiveness Of Frayer Model And Contextual Redefinition Strategy In Improving The Students’ Reading Comprehension At Year Eleven Students Of Man 1 Praya Academic Year 2014/2015 (Ahmad Faizin HS, abstrak)
- The Effects Of Efl Learners’ Perception And Motivation On Their Reading Achievement At Aba Bumigora Mataram (Abdul Muhid, abstrak)
- Mendisain Silabus Untuk Mahasiswa Semester Ii Jurusan Teknik Komputer Di Amikom Mataram (Pathul Indriana, abstrak)
2014/2015
Periode I Desember Tahun 2014
- Mendisain Silabus Untuk Siswa Jurusan Agribisnis Tanaman Pangan Dan Hortikultura Tingkat Sebelas Pada Smk Negeri 1 Kuripan (I Made Wartina, abstrak)
- Gender Differences And Learning Strategies On Academic Reading Abilities At The English Graduate Department Of Mataram University (Eni Djuhaeni, abstrak)
- Designing Syllabus Of English For Tourism At The Ninth Grade Students Of Smpn 2 Mataram In Academic Year 2014/2015 (Lathyva Yanuarty Santoso, abstrak)
- Designing Authentic Vocabulary Assessment For The Grade Eight Students Of Smpn 3 Praya (Baiq Dewi Muhimmah, abstrak)
- The Effect Of Numbered Head Together And Motivation In Learning Toward Student’s Speaking Ability: An Experimental Study At Twelfth Grade Student Of Sman 8 Mataram (Lalu Arwan Darmajaya, abstrak)
2013/2014
Periode IV September Tahun 2014
- Noun Phrase Movement In Sasak Meno-Menĕ Dialect (Variety). (Marli, Abstrak)
- Disain Silabus Bahasa Ingris Untuk Program Hotel Dan Restoran Di Akademi Komunitas Mataram Tahun Ajaran 2013/2014. (Hurmayani, Abstrak)
- Mendisain Silabus Bahasa Inggris Pariwisata Untuk Siswa Kelas XI DI SMAN 1 Keruak Tahun Ajar 2013-2014. (Ari Saputra, Abstrak)
- Demonstratif Dalam Bahasa Sasak. (Sutarman, Abstrak)
2013/2014
Periode III Juni Tahun 2014
- Penilaian Terhadap Kesalahan Dan Kualitas Dari Hasil Terjemahan Teks-Teks Ilmiah Dari Bahasa Inggris Ke Bahasa Indonesia Menggunakan Google Translate. (Lalu Jaswadi Putera, Abstrak)
- Penerapan Student Team Achievement Division (Stad) Dan Task-Based Learning (TBL) Untuk Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Membaca Siswa. (Agus Juraidi, Abstrak)
- Gender Dan Kesalahan-Kesalahan Dalam Penulisan Teks Naratif: Sebuah Studi Pada Mahasiswa Semester Empat Jurusan Bahasa Inggris Universitas Mataram Tahun Akademik 2013/2014. (Riris Sugianto, Abstrak)
- Mendisain Sebuah Silabus Bahasa Inggris Untuk Kelas Unggulan Kelas VII Pada MTS N 1 Mataram. (Suaidi, Abstrak)
- Perbanding Dua Metode Yang Berbeda Yai TU; TPR (Total Physical Response) And Cd Interactive Dalam Pembelajaran Vocabulary Sample Populasi Penelitian Ini Adalah Siswa Kelas 5 SDN 13 Ampenan Tahun Ajaran 2013/2014. (Lalu Agung Rahmat Salehuddin, Abstrak)
KEMBALI