Scroll to Top

Abstrak Tesis Magister Pend. Bhs. Inggris

2014/2015

Periode IV September Tahun 2015

  1. Gender Study On Metaphor Use In Economic News Discourse (Ni Wayan Yudiastini Astuti, abstrak)
  2. The Relationship Between Vocabularylearning Strategies And Vocabulary Breadth And Depth Of Postgraduate Students Of Mataram University In Academic Year 2014/2015 (Ida Nyoman Tri Darma Putra, abstrak)
  3. The Role Of Corrective Feedback On Students’ Recount Writing: An Experimental Study At SMPN I Batukliang (Nurul Aini, abstrak)
  4. Kemampuan Paragmatik Bahasa Inggris: Sebuah Kajian Pada Siswa Siswi Kelas XI SMK Negeri 1 Batulayar. Program Pasca Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Mataram (Derah Mayanto, abstrak)
  5. Jenis-Jenis Fungsi Dan Alasan Codeswitching Di Dalam Kelas Bahasa Inggris Oleh Dosen Dan Mahasiswa: Studi Kasus Di IPDN  Kampus NTB Tahun Ajaran 2014/2015 (Muh Muaidi, abstrak)
  6. Bahasa Perdebatan Sorong Serah; Sebuah Analsisis Wacana. Tesis, Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris (Lalu Mohamad Iswadi Athar, abstrak)
  7. cultural Schemata And Readability In English Text Books:  A Study At Junior High School 3 Kopang  (Samsul Bahri, abstrak)
  8. The Acquisition Of Verb Properties By Students of SMKN 2 Lingsar In Academic Year 2014/2015 (Jupri, abstrak)
  9. The Level Ofenglish Teacher’s Pedagogic Competence And The Application Of Scientific Approach In Efl Teaching:A Survey Study At State Junior High School In East Lombok (Sanusi, abstrak)
  10. Types Of Teacher’s Questions And Students’ Responses In Developing Communicative Classroom Interaction (Zaenudin, abstrak)
  11. Efektivitas Pengajaran Reading Kepada Siswa Rendah Pemahaman Dengan Menggunakan Metode Ekstensif Reading (ER) Dan Teknik Mendongeng (ST) (Muazzim, abstrak)
  12. The Relationship Between Morphological Awareness And English Voocabulary Knowledge Of Sixth Semester Students In UNW Mataram (Riadul Firdaos Imran, abstrak)

2014/2015

Periode III Juni Tahun 2015

  1. Reduplication In West Manggarai Siru Idiolect : A Study On Forms, Rules, Function And Meanings (Abdul Muthalib, abstrak)

2014/2015

Periode II Maret Tahun 2015

  1. A Comparative Study On The Learners’ Reading Comprehension Of Science And Social Programs: A Study At  Grade Xi, Senior High School 1 Narmada, West Lombok, NTB (M. Ridwan Helmy, abstrak)
  2. Codeswitching By Bajo Students In Efl Classroom: A Case Study At Mtsnurul Ihsan Nw Tanjung Luar (Lalu Erwan Husnan, abstrak)
  3. The Effectiveness Of Frayer Model And Contextual Redefinition Strategy In Improving The Students’ Reading Comprehension At Year Eleven Students Of Man 1 Praya Academic Year 2014/2015 (Ahmad Faizin HS, abstrak)
  4. The Effects Of Efl Learners’ Perception And Motivation On Their Reading Achievement At Aba Bumigora Mataram (Abdul Muhid, abstrak)
  5. Mendisain Silabus Untuk Mahasiswa Semester Ii Jurusan Teknik Komputer Di Amikom Mataram (Pathul Indriana, abstrak)

2014/2015

Periode I Desember Tahun 2014

  1. Mendisain Silabus Untuk Siswa Jurusan Agribisnis Tanaman Pangan Dan Hortikultura Tingkat Sebelas Pada Smk Negeri 1 Kuripan (I Made Wartina, abstrak)
  2. Gender Differences And Learning Strategies On Academic Reading Abilities At The English    Graduate Department  Of Mataram University (Eni Djuhaeni, abstrak)
  3. Designing Syllabus Of English For Tourism At The Ninth Grade Students Of Smpn 2 Mataram In Academic Year 2014/2015 (Lathyva Yanuarty Santoso, abstrak)
  4. Designing Authentic Vocabulary Assessment For The Grade Eight Students Of Smpn 3 Praya (Baiq Dewi Muhimmah, abstrak)
  5. The Effect Of Numbered Head Together And Motivation In Learning Toward Student’s Speaking Ability: An Experimental Study At Twelfth Grade Student Of Sman 8 Mataram (Lalu Arwan Darmajaya, abstrak)

2013/2014

Periode IV September Tahun 2014

  1. Noun Phrase Movement In Sasak Meno-Menĕ Dialect (Variety). (Marli, Abstrak)
  2. Disain Silabus Bahasa Ingris Untuk Program Hotel Dan Restoran Di Akademi Komunitas Mataram Tahun Ajaran 2013/2014. (Hurmayani, Abstrak)
  3. Mendisain Silabus Bahasa Inggris Pariwisata Untuk Siswa Kelas XI DI SMAN 1 Keruak Tahun Ajar 2013-2014. (Ari Saputra, Abstrak)
  4. Demonstratif Dalam Bahasa Sasak. (Sutarman, Abstrak)

2013/2014

Periode III Juni Tahun 2014

  1. Penilaian Terhadap Kesalahan Dan Kualitas Dari Hasil Terjemahan Teks-Teks Ilmiah Dari Bahasa Inggris Ke Bahasa Indonesia Menggunakan Google Translate. (Lalu Jaswadi Putera, Abstrak)
  2. Penerapan Student Team Achievement Division (Stad) Dan Task-Based Learning (TBL) Untuk Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Membaca Siswa. (Agus Juraidi, Abstrak)
  3. Gender Dan Kesalahan-Kesalahan Dalam Penulisan Teks Naratif: Sebuah Studi Pada Mahasiswa Semester Empat Jurusan Bahasa Inggris Universitas Mataram Tahun Akademik 2013/2014. (Riris Sugianto, Abstrak)
  4. Mendisain Sebuah Silabus Bahasa Inggris Untuk Kelas Unggulan Kelas VII Pada MTS N 1 Mataram. (Suaidi, Abstrak)
  5. Perbanding  Dua Metode  Yang Berbeda Yai TU; TPR (Total  Physical Response) And Cd Interactive Dalam Pembelajaran Vocabulary Sample  Populasi Penelitian Ini Adalah Siswa Kelas 5 SDN 13 Ampenan Tahun Ajaran 2013/2014. (Lalu Agung Rahmat Salehuddin, Abstrak)

    KEMBALI